ادمین اینستا

ادمین اینستاگرام کیست؟

ادمین اینستاگرام شخصی است که مدیریت پیج را در اینستاگرام بر عهده می گیرد و با استفاده از روش های گوناگون نظیر تولید محتوا، تحلیل و آنالیز پیج، تامین امنیت پیج و… به رشد صفحه شما در این شبکه اجتماعی محبوب کمک می¬کند.

یک ادمین حرفه ای اینستاگرام به شما کمک می کند در اولین مرحله جایگاه خود را ارزیابی کنید.فقط در این صورت می توانید تصمیم بگیرید که کجا میخواهید بروید و نسبت به آن برنامه ای طراحی و ایجاد می کند تا به آنجا برسید .برای اینکه بدانید یک ادمین حرفه ای اینستاگرام چه کاری برای ما انجام میدهد دهد تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید

مشاهده کنید:6 نکته طلایی در استخدام ادمین اینستاگرام

یک ادمین اینستاگرام نام چه کاری انجام میدهد؟

  1. استراتژی مناسب  تعیین می کند  
  2. استراتژی تعیین شده را اجرا می کند
  3. استراتژی را بهبود می بخشد 

استراتژی چیست؟

اگر بخواهیم استراتژی را در یک جمله تعریف کنیم استراتژی یعنی کارهایی که انجام میدیم تا پیج اینستاگرام ما کسب و کار  ما ارتقا پیدا کند  

استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی برای خلق،‌ انتشار و اداره یک محتوای مفید و قابل استفاده است

1.استراتژی مناسب تعیین می کند

مهم‌ترین بخش طراحی استراتژی محتوا

قدم اول برای طراحی استراتژی شناسایی دقیق و صحیح نیاز مخاطبان هدف آن موضوع کاری است است . اگر عمیق  به این قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم که این مسئله در تولید محتوا چه اهمیت بالایی دارد .به‌قول معروف خشت اول چون نهد معمار کج،‌ تا ثریا می‌رود دیوار کج شما اگر ر اولین قدم طراحی استراتژی محتوا اشتباه کنید در ادامه مسیر هرچقدر اصول تولیدمحتوا را رعایت کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت

یک ادمین حرفه ای باید بعد از تعیین پرسونا مخاطب به دنبال کشف موضوعات مورد علاقه،نیاز ها و دغدغه های مخاطبین هدف شما بگردد تا بتواند در مرحله بعدی یعنی اجرای استراتژی محتوا از  آنها بهترین استفاده را ببرد 

ادمین اینستاگرام
1.تعیین ماموریت محتوا:
در این مرحله مشخص می‌کنیم که از تولید محتوا چه هدفی دارید و می‌خواهید چه پیامی را منتقل کنید و به چه نتیجه‌ای برسید. باید ماموریت محتوا مشخص باشد تا تولید محتوا متناسب با این ماموریت بوده و بعد از تولید محتوا بتوان وضع موجود را با پیش از شروع کار مقایسه و ارزیابی کرد. بدون تعیین هدف و ماموریت، تدوین استراتژی ممکن نیست.
2.شناخت پرسونا:
قبل از آنکه تولید محتوا را شروع کنید، باید بدانید دغدغه ها ، آرزوها ،نیازها و تنفر های آنها چیست. بعد از شناخت مخاطب برای تبیین استراتژیک محتوا می‌توانید با تولید محتوای مناسب، در زمان مناسب و در پلتفرم مورد علاقه او توجهش را جلب کنید.
3.ارزیابی محتوای موجود:
احتمالاً جسته و گریخته در پیج اینستاگرام خود تولید محتوا کرده اید یک ادمین حرفه ای محتوای شما را ارزیابی کرده و آنها را در راستای رشد سریع تر پیج اصلاح میکنید.
4.تحلیل رقبا:
یک ادمین اینستاگرام با بررسی وبسایت و شبکه‌های اجتماعی و به‌طور کلی کانال‌هایی که رقبای شما در آنها محتوای خود را منتشر و از طریق آنها مخاطب موردنظرشان را جذب می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا متوحه شوید چه چیزهایی بهتر کار می‌کند و از آنها در استراتژی کمک بگیریم.
5.مشخص کردن نقشه سفر مشتری:
مخاطب شما از لحظه‌ای که احساس نیاز می‌کند تا زمانی که نیاز خود را توسط کسب‌وکار شما رفع می‌کند، چه مراحلی را طی می‌کند؟ چه هشتگ هایی را سرچ میکند؟در لحظه اول برخورد با پیج ما چه متنی در بایو ما نوشته شده؟چه هایلایت های قرار داده ایم تا مخاطب به مشتری تبدیل شود و راحت تر تصمیم به خرید بگیرد.
6.تعیین لحن و طراحی شخصیت برند:
دوست دارید چگونه دیده شوید؟ یک برند صمیمی که با برقراری روابط احساسی برای خود مشتریان وفادار ایجاد می‌کند یا یک برند رسمی که دارای تخصص بالایی است و تمام تلاش خود را برای تولید محصولی باکیفیت به کار می‌گیرد؟ لحن تولید محتوا، شخصیت برند شما را تعیین می‌کند. این موضوع بستگی به هویت کسب‌وکارتان و البته سلیقه و ذائقه مشتریان بالقوهی شما دارد و حتما باید در تدوین، لحن و شخصیت برند شما تعیین شود.
7.ایجاد تقویم محتوایی:
در این مرحله از تدوین، ادمین اینستاگرام یک تقویم ایجاد می‌کند که در آن نوع محتوا (متن، ویدئو، اینفوگرافی و …)، موضوعات، تاریخ انتشار و … مشخص شده است. بنابراین با در اختیار داشتن این تقویم، به‌راحتی از برنامه تولید و انتشار محتوا اطلاع داشته و طبق برنامه پیش می‌روید.
8.تعیین KPI:
KPI یا شاخص کلیدی عملکرد، معیارهایی هستند که با توجه به آنها می‌توانید از میزان دستیابی به موفقیت و نزدیک شدن به اهدافتان آگاهی پیدا کنید. باید تعیین کنید چه چیزی برای شما اهمیت بیشتری دارد افزایش فالوور/ افزایش فروش /افزایش آمار های پیج(لایک ،کامنت، و…)
استراتژی

2.استراتژی تعیین شده را اجرا می کند

برای ساخت یک برج آسمان خراش فقط به یک نقشه جامع و کامل نیاز نداریم ،خیلی مهمه که چه کسی؟ با چه علمی؟و یا چه تجربه ای؟ قرار است پروسه ساخت این برج را مدیریت کند.در اجرای سند استراتژی محتوا مهم است که با چه کیفیتی؟ با چه فرمتی؟  و به چه شکل؟ محتوای خود را به جامعه هدف خود ارائه می دهید.

ارایه محتوا
یک ادمین اینستاگرام حرفه ای باید  متن محتوایی اصیل و کاربردی  برای پست و استوری شما آماده کند و آن متن را با فرمتی مناسب(ویدیو،عکس نوشته،pdf،پادکست،ویدیو کست و…)ارائه دهد  و همچنین سعی کند با بالاترین کیفیت ممکن (طراحی و  تدوین)برای شما محتوا تولید کند و در زمان درست محتوا را انتشار دهد.
پاسخگویی به مشتریان
یکی از چیزهایی که پیچ های اینستاگرام  زیاد با آن برخورد می‌کنند این است که فالوور ها دایرکت میدهند ولی چیزی نمیخرند .یک ادمین حرفه ای باید با مشاور های که به مشتری می دهد او را به خرید  نزدیک کند و با دادن پیشنهاد های ویژه و اجرای تکنیک های مذاکره خرید او را قطعی کند،همچنین باید جواب کامنت ها و دایرکت ها تا حد ممکن بدهد تا تعامل با فالوور ها افزایش یابد. 

3.استراتژی را بهبود می بخشد

بعد از مدتی که استراتژی خود را پیاده می کنید در بعضی از قسمت ها به مشکل میخورید.  یک ادمین اینستاگرام حرفه ای دائماً پیج  شما ،رقبای شما،و بازار شما ، را تحلیل می کند  . تا بتوانند نقاط ضعف و نقاط کور را شناسایی کند و آنها را برطرف کند و همچنین ایده های جدید نوآورانه برای رشد هرچه سریعتر کسب و کار  شما پیدا میکند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *