پخش زنده یا لایو در اینستاگرام یکی از مناسب ترین شیوه های ارتباط مستقیم، شفاف و البته تاثیر گذار با فالوورهای ما می باشد.لایو اینستاگرام تعاملی ترین ابزاری است که می توانید از آن استفاده کنید، ولی خیلی مهم است بتوانیم که از این ابزار به درستی استفاده کنیم،در ادامه این مقاله از سایت دیجی تارگتینگ به نکات و ایده های جذاب و تاثیر گذار که باید رعایت کنید پرداخته ایم.
اهمیت لایو اینستاگرام
لایو اصالت ایجاد میکند
از آنجایی که لایو تعامل بالایی دارد ، به کسبوکارها اجازه میدهد تا مستقیماً با فالوورها به روشی معتبرتر از قبل ارتباط برقرار کنند. از طریق نمایش محصولات، بررسی ها یا پشت صحنه. انواع مختلفی از لایو اینستاگرام وجود دارد که می توانید برای ارتباط شخصی با فالوورهای خود انجام دهید. از آنجایی که هیچ ویرایش و مکثی وجود ندارد، Live واقعاً به برندها اجازه می دهد ایده ها و پیام های خود را به روشی صادقانه ارائه کنند. به علاوه، به شما امکان میدهد شخصیت برند را نشان دهید و چهرهای را برای کسبوکار قرار دهید .
مشارکت را تشویق می کند
لایو اینستاگرام به پروفایل تجاری شما اجازه می دهد تا مستقیماً با فالوورهای شما درگیر شود. پخش زنده این فرصت را ایجاد می کند تا گفتگوی دو طرفه بین کسب و کار شما و مصرف کنندگان داشته باشید. با ویژگی هایی که به کاربران امکان می دهد در زمان واقعی نظر بدهند، می توانید به سؤالات پاسخ دهید و شخصاً با آنها صحبت کنید. برای هر دو کسب و کارهای کوچک و بزرگ، این ویژگی برای تشویق تعامل و وفاداری به برند بسیار بزرگ است، زیرا ارتباطات شخصی بیشتری با طرفداران شما ایجاد می کند.
دیگر ویژگی های لایو
- طبق نظرسنجی که از کاربران اینستاگرام به عمل آمده است، لایو بیشتر از استوری، پست برای آن ها جذابیت دارد.
- لایو اینستاگرام یک کانال ارتباطی شگفت انگیز جهت ارتباط تاثیر گذار با کاربران، بیشتر شدن فروش و حتی بیشتر شدن فالوور می باشد .
- فالور های روح شما رو به فالور فعال تبدیل میکند.
- محتوای شما در اولین فید کاربر درStories در موقعیت اول قرار می گیرد ،این امر باعث میشود که نام تجاری شما مستقیماً دیده شود و بازدید کننده گان صفحه کسب و کار شما را افزایش یابد و آگاهی کلی را برای برند شما افزایش دهد.
- دنبال کنندگانی که اعلان ها را خاموش نکرده اند پیامی دریافت می کنند که به آنها هشدار می دهد شما لایو برگذار کرده اید.
مشاهده کنید:۱۰۰ ایده تولید محتوا برای پیج های زیبایی
ایده لایو اینستاگرام
لایو با مشتریان
می توانید با مشتریان خود لایو بگزارید و آن ها از تجربیات موفق و خوب خود از استفاده از محصول شما صحبت کنند.این تاثیر گذار ترین شیوه برای اثبات رضایت مشتریان قبلی شماست. به جای گذاشتن اسکرین شات های رضایت مشتری و ضبط ویدیو های آماده برای ارائه رضایت مشتریان آنها ها را به لایو دعوت کنید، با این کار افراد متوجه می شوند که صد در صد محصول شما یا دوره آموزشی شما کاربردی بوده و ارزش خریدن را دارد.
لایو آموزشی
در لایو های آموزشی باید سعی کنید اطلاعات و آموزشی ارائه دهید که جدید باشد و قبلاً در مورد آن در پیج شما صحبت نشده باشد تا مخاطبین عادت کنند برای داشتن اطلاعات جدید در لایو شما حضور داشته باشند .همچنین جمع آوری و ساخت یک سریال محتوا و انتشار آن در چندقسمت لایو میتواند جذابیت زیادی برای مخاطبین شما داشته باشد.بیان کردن تجربه های خودتون در زمینه کاری یا زمینه های مورد علاقه مخاطب هم میتواند جذاب باشد.
پرسش و پاسخ
از مخاطبین تان بخواهید هر سوالی دارند در مورد خدمات شما در مورد محصولات شما بپرسند این کار باعث میشود مخاطبین راحت تر به شما اعتماد کنند.همچنین میتوانید قبل از اینکه لایو برگزار کنید یک کوزشن باکس بگذارید و افراد بخواهید سوالات خود را در آن بپرسند و بعد اطلاع رسانی کنید که سوالات را در لایو پاسخ می دهید .
معرفی محصول جدید یا خدمات جدید
یک ایده لایو اینستاگرام معرفی محصولات جدید است فرقی نمیکند محصول شما چیست (محصول هم کالا و هم خدمات).محصول جدید تان را به صورت کامل در لایو پرزنت کنید و معرفی کنید و همینطور میتونید با محصولات دیگری که دارید آن را مقایسه کنید و کاربرد محصولات و ویژگی های آن ها را نشان بدهید.
لایو مشترک با همکاران
شما یکسری همکار و آشنا دارید میتونید با آنها لایو مشترک برگزار کنید و در مورد موضوعات مشترک صحبت کنید و بحث کنید.با یک نفر حرفه ای در زمینه کاری خودتون میتوانید مصاحبه کنید یکی از ایده های جذاب برای کاربران در لایو اینستا ، تدارک مصاحبه با افرادی می باشد که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند و یک تجربه خوبی در زمینه کاری شما دارند. این مصاحبه می تواند شامل سوالات مختلفی باشد که در آن بیینده را مجاب به گوش دادن و ماندن در لایو می کند. از جمله سوال هایی درباره چگونگی شروع و تجربه هایی که در طی سال ها بدست آمده است.
برای لایو مشترک حتما لازم نیست از افرادی که دقیقاً در حوزه کاری شما فعالیت می کنند استفاده کنید برای مثال اگر در زمینه زیبایی و میکاپ کار می کنید یا سالن زیبایی دارید از یک دکتر متخصص زیبایی دعوت کنید که در لایو در مورد مراقبت های پوستی صحبت کند یا اگر فروشگاه لباس دارید از یک مدلینگ دعوت کنید که در لایو در مورد تجربیات و داشتن استایل زیبا صحبت کند
ساختار لایو /قبل از لایو/ هنگام لایو /بعد از لایو
قبل از لایو
- حتماً یک روز قبل از لایو اعلام کنید که فلان روز لایو داریم و جزئیات و موضوعی لایو را حتماً از قبل اعلام کنید
- برسی کنید در چه ساعتی فالور های شما بیشتر فعال هستند و در آن زمان لایو بگذارید
- پس زمینه خود را برای لایو به درستی انتخاب کنید پس زمینه شما نباید موجب حواس پرتی بشود
- مطمئن شوید در محیطی که لایو برگزار میکنید صدای شما واضح به مخاطبین میرسد
- اگر پایه نگهدارنده موبایل ندارید یک جای ثابت و مطمئن برای کاشتن دوربین آماده کنید
- از فول شارژ بودن موبایل خود مطمئن شوید چون ممکن است لایو طولانی شود و شما باید موبایلتان شارج داشته باشد
- حتما موبایل خود را روی حالت Do Not Disturb قرار دهید تا وسط لایو کسی با شما تماس نگیرد و لایو قطع شود
هنگام لایو
هنگامی که لایو برگزار میکنید باید حواستون باشه که موضوعیت لایو تغییر نکنه چون ممکن در طول لایو از شما سوال های زیادی پرسیده بشه و شما باید سعی کنید با مدیریت سوالات موضوعی طلایی رو در یک جهت پیش ببرید، و خیلی اهمیت داره که کامنت های افراد را بخوانید و حتماً هنگام خواندن کامنت آیدی طرف رو هم در لایو اعلام کنید این کار حس خوبی شرکت کننده های میدهد چون می بینند که شما به سخنان و کانادا که میزارن توجه میکنید .
مشاهده کنید:نمونه جملات آماده CTAبرای اینستاگرام
CTA
خیلی اهمیت داره یک cta یا همان کالتو اکشن برای لایه خود از قبل در نظر بگیرید مخاطبی که لایو شمارو نگاه میکنه و به حرف شما گوش میده الان موقعش که یک پیشنهاد مخصوص افراد در لایو بدهید یک تخفیف یک هدیه و…. با این کار مخاطبین شما عادت میکنند که در لایو شما حضور داشته باشند و بدانند با حضور در لایو شما همیشه یک سود خوب و ویژه نصیب شان میشود،لزومی ندارد که cta لایو خود را همیشه از قبل به همه اعلام کنیم گاهی اوقات هم خوب است شرکت کننده های لایو خودرا سوپرایز کنید
همچنین در لایو های آموزشی که میزارید از افراد بخواهید اگر نکته خوبی یاد گرفتن آن نکته را در استوری های خود به اشتراک بگذارند و شما رو منشن کنند
بعد از لایو
بعد از لایو ای که برگزار کردید چند نکته یا چند نظر مثبت از کاربران در مورد لایو تان در استوری ها به اشتراک بگذارید یا اگر هدیه ای به شرکت کننده های لایو داده اید آن را در استوری اطلاع رسانی کنید تا افرادی که در لایو شما شرکت نکرده اند ترغیب شوند در لایو های بعدی شما شرکت کنند
نتیجه گیری
در این مقاله سعی شد ایده ها و نکاتی به شما گفته شود که بتوانید با استفاده از لایو اینستاگرام یک رشد را برای پیج خود ایجاد کنید اگر ایده لایو اینستاگرام دیگری دارید در بخش نظرات این مقاله با بقیه به اشتراک بگذارید