در اینستاگرام، 4 نوع پیشنهاد یا آفر برای فروش وجود دارد:

1.تخفیف درصدی

یکی از  روش هایی که فروشگاه هاس اینستاگرام از آن استفاده می کنند تخفیف درصدی است که  از ۵ درصد شروع می شود و تا ۸۰ درصد معمولاً داده می شود.درصد های پایین تخفیف برای جذب مشتری و ترغیب مشتری به نهایی کردن خرید  استفاده می شود و تخفیف های بالا برای فروش کل موجودی در انبار استفاده می شود.

2.تخفیف مبلغی

این نوع پیشنهاد، مبلغی را بعنوان اعتبار به مشتری ارایه می کند. برای مثال شما پیشنهادی دریافت می کنید که اگر تا سقف مبلغ 1 میلیون تومان خرید کنید، 300 هزار تومان آن را پرداخت نمی کنید. از لحاظ روان شناختی، مشتری فکر می کند در چنین حالتهایی اگر خرید نکند، مبلغی که متعلق به وی است، از جیبش رفته است! شاید بتوان مثال بالا را با یک تخفیف 30% مقایسه نمود، ولی جالب است بدانید برخی مطالعات نشان می دهد در کمپین های مشابه، عملکرد تخفیف مبلغی 175% بهتر از تخفیف های درصدی بوده است و این موفقیت ریشه در روانشناسی مشتری دارد.

مشاهده کنید:افزایش لایک و کامنت با CTA

3.ارسال رایگان

یکی از پیشنهادهای فروشگاه های آنلاین حمل رایگان است که البته ممکن است بسته به سیاست شما، شامل یک حداقل خرید باشد. به عبارت دیگر مشتری باید از یک سقف مبلغی یا عددی بیشتر خرید نماید تا کالای وی به رایگان حمل و تحویل شود.( البته با بالاتر رفتن مبلغ پست دادن چنین آفری به مشتریان کمی دشوار شده)

4.ارسال هدیه رایگان

ارسال هدیه برای مشتری در کنار خریدی که انجام داده میتواند  مزایایی زیادی داشته باشد .اول اینکه مشتری را خشنود و راضی نگه میدارید این کار باعث می‌شود که دوباره از شما خرید کنند، همینطور میتوانید محصولاتی که در انبار دارید و فروش نمی رود را به مشتری ارائه کنید.

چه زمانی و چگونه به مشتری پیشنهاد بدهیم؟

همه ما مشتریانی داریم که از  از ما  درخواست تخفیف دارند ،دادن تخفیف حاشیه سود ما را کاهش میدهد و از طرفی مشتری اگر تخفیف نگیرد ممکن است حس خوبی نسبت به خریدی که انجام داده نداشته باشد  ما باید پیشنهاد  تخفیف خود را طوری طراحی کنید که آفر یا تخفیف ما  موجب افزایش فروش یا خرید دوباره مشتری شود

کوپن تخفیف

دادن کوپن تخفیف می تواند مشتریان را برای خرید از شما ترغیب کند ،بهتر است کوپن تخفیف  در بازه زمانی های خاصی قابل استفاده باشد برای مثال کوپن تخفیف به مدت سه شب به خاطر شب یلدا.

تخفیف ایسنتا

معرفی به دوستان

وقتی یکی از دوستان یا نزدیکان شما محصول یا خدمتی را به شما معرفی می کند، احتمال استفاده شما از آن محصول بیشتر خواهد بود.می توانید به مشتریان خود بگویید اگر  شمارا به دوستان خود معرفی کند به ازای آن یک هدیه یا کوپن تخفیف میدهد.برای مثال، اکنون شرکتهای TAP30 و اسنپ ، پیشنهاد سفر رایگان برای معرفی به دوستان در نظر گرفته اند.

پیشنهاد خرید اول

برای کسانی که تازه با شما آشنا شده اند  و هنوز خیلی سخت می توانند به پیج شما اعتماد کنند  پیشنهاد خرید اول میتواند اعتماد را برای شما ایجاد کند و بازدید کننده را به مشتری تبدیل کندبرای مثال بگویید ۱۰ درصد تخفیف به خاطر اینکه خرید اول شماست.

پیشنهاد سقف تعداد یا مبلغ خرید

در این روش میتوانید با تعیین کردن حد قیمت یا تعداد مشتری را ترغیب کنید که تعداد بیشتری محصولات شما خرید کندبرای مثال   اگر بالای یک میلیون تومان از شما خرید کردن یک کوپن تخفیف برای خریدهای بعدی به آنها بدهید.

تعرفه تدوین ویدیو اینستاگرامی

پیشنهادهای اختصاصی

ایم مدل پیشنهادها   فقط به دست کسانی میرسد که در یک جای خاص حضور دارند  برای مثال دادن  کوپن تخفیف به کسانی که در لایو اینستاگرام شما شرکت کردند این کار علاوه بر اینکه فروش شما را افزایش می‌دهد و مشتری وفادار برای شما میسازد باعث می شود افراد در لایو شما حضور داشته باشند شماره تماشا کنند.

نتیجه گیری

دادن تخفیف و آفر همان قدر که خوب است بدی هایی هم دارد دادن تخفیف مداوم و آفرهای مداوم ارزش محصول شما را پایین می آورد و همچنین اگر دائما در حال دادن تخفیف هستید مشتریان شما عادت میکنند که فقط با تخفیف از شما خرید کنند و دیگر حاضر نیستند قیمت اصلی محصول شما را پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *