روشهای زیادی برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفهای و به روز نگه داشتن اطلاعات شما وجود دارد اما یکی از بهترین راهکارها مطالعه کتاب است . کتاب به شما کمک می کند در کاری که انجام می دهید عمیق شوید در ادامه این مقاله به تعدادی از کتاب هایی که هر شخصی که در اینستاگرام شبکه های اجتماعی و تولید محتوا فعالیت می کند بهتر از مطالعه کنند را معرفی کرده ایم
در زمینه فعالیت در اینستاگرام نام شبکه های اجتماعی کتاب های زیادی نوشته شده است ولی ما سعی کردیم لیستی مطمئن برای شما آماده کنیم
یک سری کتاب ها به صورت تخصصی در مورد اینستاگرام نوشته شد که با عنوان های شوآف گونه سعی در فروش رفتن آن کتاب ها دارند که صرفاً این کتاب ها نوشته شده که یک رزومه یا یک پرستیژ برای نویسنده آن کتاب ایجاد کند ولی محتوای این کتاب ها یا کپی شده از منابع خارجی است یا آن قدر ها پشتوانه محتوایی ندارد . همه می دانیم اینستاگرام دائماً در حال آپدیت جدید است و کتابی که دو سال پیش نوشته شده شاید دیگه کاربردی نداشته باشد(در انتخاب کتابی که مطالعه کنید شدیداً وسواس بخرج دهید)
1.نسل چهارم بازاریابی
در نسل چهارم بازاریابی، به مسائلی همچون تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همهکاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته میشود. در این کتاب یاد خواهید گرفت جابهجاییهای قدرت و تأثیر ارتباطات دیجیتال در حلقه های مشتریان را تشخیص دهید و آنها را به مزیت تبدیل کنید.
۲.قلاب
در نسل چهارم بازاریابی، به مسائلی همچون تولید محتوا و بازاریابی محتوا، بازاریابی همهکاناله، و مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی پرداخته میشود. در این کتاب یاد خواهید گرفت جابهجاییهای قدرت و تأثیر ارتباطات دیجیتال در حلقه های مشتریان را تشخیص دهید و آنها را به مزیت تبدیل کنید.
۳.قبایل
این در ذات انسان است که به دنبال قبیله هایی برای خود باشد؛ قبایلی مذهبی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و حتی هنری. اکنون اینترنت، موانع جغرافیا، هزینه و زمان را از بین برده و شبکه های اجتماعی نیز، تمامی ابزار لازم را در اختیار کسانی قرار داده که می خواهند تغییری در دنیا ایجاد کنند. گودین در این کتاب با لطافت طبع همیشگی و علاقه ی خود به داستان سرایی، سه مرحله ی ضروری برای ساختن یک قبیله را با مخاطبین سهیم می شود
۴.قدرت محتوا
در بازاریابی و تبلیغات سنتی سعی میکنید به دنیا بگویید برترین برند بازارید، اما در بازاریابی محتوایی به دنیا نشان میدهید که برترین برند هستید. باید محتوای مرتبط، ارزشمند و درگیرکنندهای را که مخاطبتان طلب میکند هر جا که دنبالش میگردد به او ارائه دهید.
پیشنهاد میکنم :چگونه محتوای ویروسی در اینستاگرام بسازیم؟+۹ ایده
۵.کتاب 500 نکته بازاریابی در شبکه های اجتماعی
اگر تمام تلاش های خود را برای گرفتن لایک ، نظر و کلیک را ، تاکنون بی نتیجه می دانید .ا حساس غرق شدن دارید یا حتی نمی دانید از کجا شروع کنید؟ این کتاب به شما کمک خواهد کرد . کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه ای اجتماعی قوی و مداوم است ، این برنامه شامل ایده هایی است که باعث افزایش آگاهی نسبت به برند شما می شود ، مشتریان وفادار را جذب می کند و به شما در رسیدن به اهداف تجاری تان کمک می کند
۶.آنها میپرسند شما پاسخ دهید
بر اساس روایتی حقیقی از فراز و فرودهای یک کسبوکار غیرآنلاین نوشته شده است. مارکوس شریدان، نویسندۀ کتاب، در سال ۲۰۰۱ کسبوکاری را راهاندازی میکند. در سال ۲۰۰۸، با آغاز بحران اقتصادی،کسبوکار وی نیز دچار چالش میشود و شرکتش در آستانۀ ورشکستگی قرار میگیرد. مارکوس با بررسی اوضاع به این نتیجه میرسد که شیوههای قدیمی تبلیغات و بازاریابی غیرآنلاین دیگر کافی نیست. او به ارزش «اینترنت» برای کاربست شیوههای جدید بازاریابی و بازاریابی محتوایی پی میبرد. آنچه در این کتاب میخوانید، تجارب فردی وی برای نجات شرکتش از ورشکستگی است
۷.خلق محتوا، خلق مشتری نسخه
بر اساس روایتی حقیقی از فراز و فرودهای یک کسبوکار غیرآنلاین نوشته شده است. مارکوس شریدان، نویسندۀ کتاب، در سال ۲۰۰۱ کسبوکاری را راهاندازی میکند. در سال ۲۰۰۸، با آغاز بحران اقتصادی،کسبوکار وی نیز دچار چالش میشود و شرکتش در آستانۀ ورشکستگی قرار میگیرد. مارکوس با بررسی اوضاع به این نتیجه میرسد که شیوههای قدیمی تبلیغات و بازاریابی غیرآنلاین دیگر کافی نیست. او به ارزش «اینترنت» برای کاربست شیوههای جدید بازاریابی و بازاریابی محتوایی پی میبرد. آنچه در این کتاب میخوانید، تجارب فردی وی برای نجات شرکتش از ورشکستگی است