آیا تا به حال به نحوه انتشار ویروس دقت کرده‌اید؟ ویروس کرونا چطور سرایت می‌کند؟ اگر تنها یک فرد در جمعی ۳۰ نفره به کرونا مبتلا باشد، می‌تواند همه آن‌ها را آلوده کند. پس ۱ نفر می‌تواند تعداد زیادی از افراد را آلوده کند. حالا این موضوع چه ربطی به تولید محتوا در اینستاگرام دارد ؟!.ما می‌توانیم از این روش برای تولید محتوای ویروسی استفاده کنیم.

احتمالاً همه ما تجربه‌ی به‌اشتراک‌گذاری محتوای دیگران را داشته‌ایم. من خودم بارها محتوایی که احساس کردم برای دوستان یا همکارانم هم مناسب است را برای آن‌ها ارسال کرده‌ام. این محتوا می‌تواند در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی باشد. خود شما نیز شاید محتوایی را به اشتراک گذاشته باشید. به این محتواها، محتوای ویروسی یا محتوای وایرال گفته می‌شود.

با تولید محتوای Viral قادر خواهید بود روزانه تعداد فالور های زیادی به صورت رایگان جذب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا محتوای اینستاگرام شما باید ویروسی باشد؟

یک عامل مهم برای رشد سریعتر در اینستاگرام چرخه رشد ویروس است یعنی چی؟ یعنی محتوای شما چقدر در فضای مجازی بین افراد دست به دست می شود

چهار دلیلی که باید سعی کنیم محتوای ویروسی تولید کنیم

)) جذب مخاطبان جدید

اینکه بتوانید علاوه بر مخاطبان فعلی، مخاطبان جدیدی را هم جذب کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. در تولید محتوای ویروسی، محتوا در چند لایه به اشتراک گذاشته می‌شود، بدون اینکه ما از آن‌ها اطلاعی داشته باشیم و اصلاً نمی‌دانیم چه کسانی آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند. با این‌کار، بدون دخالت ما و بدون اینکه کاری انجام دهیم، هزاران مخاطب جدید را رایگان جذب کرده‌ایم.

)) هزینه تبلیغات شما را کاهش میدهد

به جای اینکه هزینه کنیم تا محتوای شما را انتشار دهند محتوای ویروسی کاری میکند که افراد به رایگان محتوای شما رو انتشار دهند و برای بقیه ارسال کنند  

)) آگاهی از برند

برند ها و کسب و کارهای کوچک برای اینکه بخواهند خود را به جامعه بزرگتری معرفی کنند باید هزینه زیادی بپردازد ولی محتوای ویروسی به این کسب و کارها کمک می کند با سرعت زیاد به هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر در مدت زمان کم معرفی شود

 )) افزایش اعتبار برند

علاوه بر آگاهی از برند، محتوای ویروسی می‌تواند به افزایش اعتبار برند هم کمک کند. زمانی که محتوایی مربوط به یک برند به صورت گسترده، دست به دست می‌چرخد، اعتبار زیادی برای برند ایجاد می‌شود. احتمالاً برخی از تبلیغات تلویزیونی مانند محصولات عالیس، پشمک حاج‌عبدالله و … را دیده‌اید که با آن‌ها، جک‌های زیادی ساخته شده و شوخی‌های زیادی می‌شود. اینها در واقع ترفندهای خود برند، برای بیشتر دیده‌شدن است که در بسیاری از موارد، موفق هم می‌شوند.

چطور محتوای وایرال یا محتوای ویروسی تولید کنیم؟

)) نیاز مخاطب:

ابتدا بررسی کنید در حال حاضر مخاطب به چه چیزی نیاز دارد که میتوانید از ابزار Google Trends استفاده کنید و باید توجه داشته باشید، محتوایی که تولید میکنید واقعاً درد مخاطب را تسکین دهد  مسکن ها نیاز روشن برطرف می کنند و درد مشخصی را تسکین می دهند ولی در مقابل ویتامینها لزوماً درد مشخصی را برطرف نمی‌کند  (محتوایی تولید کنید که مسکن باشد)

)) زمان شناسی(مرتبط کردن محتوا به رویدادهای مهم)

زمان شناسی در تولید محتوای ویروسی اهمیت بسیار زیادی دارد یعنی اینکه منتظر یک اتفاق یا یک خبر یا یک حادثه در جامعه باشید و محتوای خود را به آن ربط بدهید تا محتوای شما ویروسی در جامعه پخش شود رویدادهای مهم فعلی در جلوی ذهن مردم قرار دارند، بنابراین پست‌های مرتبط با آن رویدادها بیشتر به چشم مخاطب می‌آید .برای مثال می‌توانید شکست هالک ایرانی را به موضوع کسب و کار خود ربط دهید و تولید محتوا کنید  (البته باید توجه داشته باشید  این سبک تولید محتوا   می تواند عمر کوتاهی داشته باشد چون وقتی که مردم آن رویداد یا آن حادثه را فراموش کنند  محتوای شما هم مرده است)

)) کیفیت بالا

کیفیت هم نقش مهمی در وایرال شدن محتوا دارد. هر چقدر که زمان بیشتری را صرف تحقیق و سپس تولید محتوا کنید، شانس‌تان هم برای ویروسی شدن محتوا افزایش می‌یابد.

مشاهده کنید:افزایش لایک و کامنت با CAT

)) جلب توجه کردن

یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد محتوای ویروسی این است که باید کاری کنید تا نگاه‌ها به سمت محتوای شما جلب شود. به طور کلی باید بتوانید به خوبی جلب توجه کنید. برای این‌کار، یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، انتخاب یک عنوان مناسب است، عنوانی که در بعضی موارد جنجالی هم باشد. اولین چیزی که می‌تواند نگاه مخاطب را به سمت محتوای شما جلب کند همین عنوان است.

 

 

جعبه ابزار عنوان نویسی جذاب را از ما هدیه بگیرید

احساسات، کلید اصلی محتوای ویروسی!

شما باید مخاطبان خود، روال روزمره آنها، ترس‌ها و انگیزه‌های آنها را درک کنید و بدانید چه نوع محتوایی به احتمال زیاد برای آنها مناسب خواهد بود.

اما چه احساساتی را می‌توان در تولید محتوای Viral به کار برد؟

  • احساس ترس
  • احساس خشم
  • احساس نگرانی
  • احساس شادی
  • احساس تعجب

اینستاگرام تنها پلتفرمی نیست که در آن می توان محتوای محبوب و پرطرفدار را پیدا کرد. قطعاً نگاه کنید که مردم چه چیزهایی را به اشتراک می گذارند و چه چیزی در فیس بوک، یوتیوب، ایمگور، اسنپ چت و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به میزان قابل توجهی درگیر می شود

بهترین سبک پست ویروسی در اینستاگرام

برخی از انواع پست‌ها این پتانسیل جادویی را برای ویروسی شدن دارند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌توانند به محتوای ویروسی در اینستاگرام تبدیل شوند.

  1. پست‌های روشنگری و آگاه‌سازی
  2. نکات و ویدیوهای لایف هک
  3. موارد غیر معمول و گزارش‌های مبتنی بر داده
  4. فهرست‌هایی با ابزارها، نکات، توصیه‌ها و موارد دیگر
  5. راهنمای گام به گام
  6. اینفوگرافیک
  7. اخبار
  8. چالش‌ها 
  9. انتشار میم 

پیشنهاد می کنم برای اینکه بتوانید محتوای ویروسی بهتری در اینستاگرام تولید کنیم کتاب مسری را مطالعه کنید

کتاب صوتی مسری نوشته جونا برگر، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال در سال 2013 است که به شما تکنیک‌های مفید و قابل اجرایی برای کمک به افزایش محبوبیت برندتان ارائه می‌کند.

جمع بندی

تولید محتوای ویروسی کار  سختی نیست و من سعی کردم در این مقاله تمام نکاتی که برای ساخت یک محتوای ویروسی در اینستاگرام لازم است را با شما به اشتراک بگذارم .اگر اگر بلد نیستید که چگونه محتوای ویروسی تولید کنید از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ یا ادمین اینستاگرام مشاوره بگیرید 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *