کلمات میتوانند جادو کنم .همانطور که میدانید اینستاگرام در به عنوان یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر شروع به کار کرد این شرکت بعد از مدتی متوجه شد که با ترکیب کردن محتوای بصری و متنی می توان تعامل بین کاربران را بیشتر کرد و در نتیجه بخش کپشن به اینستاگرام اضافه شد

نوشتن یک کپشن اینستاگرام  اصولی می تواند برای شما لایک،سیو،کامنت و در نتیجه  فالوور بیشتری جذب کند .حالا چگونه یک کپشن فوق العاده برای پست خود بنویسیم

اناتومی کپشن اینستاگرام

برای اینکه کپشن جذابی داشته باشیم باید بر مبنای یک آناتومی پیش بریم
آناتومی کپشن اینستاگرام شامل :

 

  • هدف
  • پرسونا
  • لحن
  • شروع طوفانی
  • بدنه 
  • CTA
  • هشتگ

هدف

قبل از اینکه شروع کنید به  کپشن نویسی باید هدف خود را از از انتشار محتوا تعیین کنید محتوای شما قرار است چه کاری انجام بدهد

  • قرار آگاهی ایجاد کنه 
  • قرارد به سوالات پاسخ بده 
  • قرار سرگرمی ایجاد کنه
  • و….

 

پرسونا

مخاطب معنا دهنده به تمام فعالیت‌های یک شبکه اجتماعی است. بعد از تایین هدف باید مخاطبین خود را بشناسید باید بدانید چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد چه آرزوها و چه اهدافی دارند تا نسبت به آنها یک متن کپشن بنویسید به این نکته توجه کنید که مخاطبین شما صرفاً فالورهای شما نیستن مخاطبین شما تمام کسانی هستند که به محصولات و خدمات شما احساس نیاز می کنند و با خواندن کپشن تبدیل به دنبال کننده(فالور) شما می شوند

 

حفظ لحن

لحن چیست؟به تفاوت نحوه صحبت کردن خود با مدیر و بهترین دوست خود  توجه کنید.نحوه برقراری ارتباط و جملات و کلمات که استفاده می کنید کاملاً با  هم متفاوت است

یک لحن ثابت برای کسب‌و‌کار شما نشان‌‌دهنده شخصیت و چهره برند شما است هر شبکه اجتماعی نسبت به نوع فعالیت خود با لحن مشخصی با دنبال کننده های خود صحبت میکند

برای مثال اگر پیج آشپزی دارید بهتر است لحن شما دوستانه و سرگرم کننده باشد ولی اگر پیج مشاوره حقوقی  دارید لحن شما باید جدی و معتبر باشد

نوشتن چند پیشنویس: برای گفتن دوستت دارم! چندبار از قبل تمرین می‌کنی؟

شروع طوفانی

مرحله بعدی و خیلی مهم در نگارش کپشن نوشتن چند خط اول است .به صورت پیش فرض فقط یک الی دو خطه کپشن اینستاگرام در لحظه اول به مخاطبان شما نشان داده می شود شما باید از این ۲ خط نهایت استفاده را ببرید تا کاربرها را ترغیب کنید ادامه کپشن شما را بخوانند و با خواندن آن متوجه موضوع اصلی کپشن شما بشوند.برای جذاب کردن این ۲ خط اول می‌توانید از مخاطبان یک سوال هوشمندانه بپرسید یا یک جمله بنویسید تا کنجکاوی ایجاد کند تا ذهن آنها درگیر جواب آن سوال شود وروی گزینه More بزنند.

چند نمونه شروع طوفانی

  • برای شروع کارآفرینی این 4 سوال رو از خودت بپرس؟
  • برای رسیدن به اهدافت زمان تعیین کردی یا ن؟
  • بزرگ ترین اشتباه در ست کردن لباس 

بدنه

بعد از این که مخاطبین خود را ترغیب کردید که متن کپشن را بخوانند حالا زمان آن است که یکسری اطلاعات به مخاطب بدهیم تا به هدف خود برسیم

اگر هدفتان معرفی و فروش یک محصول یا خدمت است توضیحات محصول یا خدمات را ساده، اما کامل بنویسید.اگر هدفتان ایجاد آگاهی و آموزش دادن به مخاطبین خود هست در کپشن یکسری اطلاعات تکمیل کننده یا اضافه بر محتوای پست خود بیاورید

داستان‌گویی

یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی که در نوشتن کپشن اینستاگرام می‌توانید از آن استفاده کنید، داستانگویی یا روایت است. استفاده از این تکنیک به این معنا است که شما مطلب مورد نظر خود را در فرم یک قصه درآورید و با استفاده از شخصیت‌ها، اتفاقات و نتیجه گیری در پایان روایت خود را تعریف کنید.

چند نکته در نوشتن بدنه کپشن

حتماً قیمت محصول را بنویسید. (قیمت در دایرکت تنها فرایند خرید شما را سخت تر می کند و وقت شما و مشتریان تان را می گیرد!)

اگر قیمت‌های بازار شما نوسان‌های زیادی دارد یک ادمین استخدام کنید تا به صورت دوره ای قیمت ها را ویرایش کند و یا اگر امکان درج قیمت به هیچ وجه در کپش نیست حتما بگوید برای اطلاع دقیق از قیمت باید به سما دایرکت بدهند

نحوه ارسال محصول را کامل توضیح دهید.

مزیت‌های محصول‌تان را هم حتماً بگویید.

کپشن کوتاه و بلند نداریم یا خسته کننده است یا خسته کننده نیست. تعداد پاراگراف های کپشن شما به سلیقه مخاطبین و نوع محصولات یا خدمات شما بستگی دارد.

کپشن‌های مینیمال هم جزو کپشن‌های پرطرفدار هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید

CTA:

 CTA مخفف Call to Action است و به معنای  اقدام به عمل است .مردم توی اینستاگرام خود به خود کاری را انجام نمی دانم مگر این که ازشون درخواست کنید. شما باید به مخاطب هاتون مسیر را نشون بدید و ازشون درخواست کنید که با پیجتون تعامل داشته باشند مثلا سیو کنند و یا کامنت بزارن

  • با لایک کردن این ویدیو به ما انرژی بدید
  • شما در مورد این مطلب چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
  •  برای کسی که به این پست نیاز داره بفرستید
  • اگر براتون مفید بود ذخیرش کنید
مقاله ایده های CTAبرای کپشن اینستاگرام را مطالعه کنید

هشتگ

انتخاب هشتگ مناسب یکی از راهکارهای جذب مخاطب ارگانیک است و به همین دلیل در این قسمت ما باید دقت زیادی به خرج بدهیم مناسب ترین هشتگ ها را انتخاب کنیم

یکی از ابزار های خیلی مناسب پیدا کردن هشتگ های پربازدید وب سایت inflact است شما با سرچ کردن کلمات کلیدی محتوای خود میتوانید به ترند ترین هشتگ ها دسترسی پیدا کنید از بین آنها بهترین هایش را گلچین کنید

به هیچ وجه از هشتگ های غیر مرتبط زیر پسن خود استفاده نکنید چون که این کار فریب مخاطبان است و هیچ کس دوست ندارد که فریب بخورد  

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *