تیزر تبلیغاتی تلفیقی یا ترکیبی (رئال- انیمیشن)
تیزر تبلیغاتی ترکیبی در میان طراحان با نام تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن نیز شناخته می شود. همانطور که از اسم این نوع تیزر مشخص است، این نوع تیزر ترکیبی از تیزرهای رئال و انیمیشن می باشد. به عبارت دیگر، برای ساخت این نوع تیزرها از تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی رئال و تیزر تبلیغاتی انیمیشنی به صورت همزمان استفاده می شود. کارگردان ساخت تیزر، از محیط های واقعی و افراد فیلمبرداری کرده و در نهایت عناصر انیمیشنی را به آن اضافه می کند.
میزان موفقیت تیزر ترکیبی
در میان انواع تیزرهای تبلیغاتی، ساخت تیزرهای ترکیبی به مهارت های خاصی نیاز دارد. این نوع تیزرها در جلب توجه مخاطب بسیار موفق بوده و توانسته اند نظر بسیاری از صاحبان مشاغل را به خود جلب کنند. بسیاری از صاحبان کسب و کار، برای معرفی خود به کاربران و افزایش فروش خود، از تیزر تبلیغاتی ترکیبی استفاده می کنند.
استفاده از پرده سبز در ساخت تیزر تبلیغاتی ترکیبی
گاهی از پرده سبز (green screen) نیز برای ساخت تیزرهای ترکیبی استفاده می شود. در نهایت در مرحله تدوین می توان به جای پرده سبز، المان های انیمیشنی را به تیزر اضافه نمود.
معمولا پرده سبز را در این نوع تیزرها در بک گراند قرار داده تا در مرحله تدوین بتوان به راحتی به جای پرده سبز، سکانس مورد نظر را جایگزین نمود.
موارد لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی ترکیبی
برای ساخت تیزرهای ترکیبی باید از نرم افزارهای ساخت انیمیشن استفاده کرد.
- فیلمبرداری از محیط واقعی
- استفاده از بازیگران تبلیغاتی
- انتخاب صحنه ها و لوکیشن های زیبا و همچنین ایجاد کاراکترهای انیمیشنی
کاربردهای تیزر تبلیغاتی ترکیبی چیست؟
- مهمترین کاربرد تیزر تبلیغاتی ترکیبی، برندینگ می باشد. به کمک این نوع تیزرها می توان برند را به کاربران معرفی کرده و آن را تا مدت ها زنده نگه داشت. تیزر تبلیغاتی می تواند تا سال ها برند را در ذهن و خاطر مخاطب ماندگار کند.
- دیگر کاربرد تیزر تبلیغاتی، افزایش فروش محصول است. به کمک تبلیغات می توان مخاطب را با کالاها و ویژگی های آنها آشنا نمود. در نتیجه، مخاطب تصمیم می گیرد که محصول را خریداری نماید. امروزه، حتی کسب و کارهای کوچک نیز دارای کمپین تبلیغاتی هستند و به خصوص در بستر Instagram، به تبلیغات وسیع و گسترده می پردازند.
- نشان دادن مراحل تولید یک کالا نیز، از دیگر کاربردهای تیزر تبلیغاتی ترکیبی به شمار می رود. زمانیکه مخاطب از بهداشتی بودن محصول و ارگانیک بودن مواد اولیه بکار رفته در تولید آن، مطمئن شود، می تواند با خیال راحت به خرید بپردازد. این امر، به خصوص در تبلیغ مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، می تواند تاثیرگذار باشد.
- فرهنگ سازی یکی دیگر از کاربرد یا مزایای استفاده از تیزر رئال- انیمیشن می باشد. علاوه بر این، به کمک یک تیزر می توان توانایی های یک برند یا کسب و کار را به نمایش گذاشت. با نمایش نقاط قوت شرکتِ تولیدکننده، می توان مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.
- کاربرد دیگر تیزر تبلیغاتی ترکیبی، تغییر دادن علایق و سلیقه مشتری است. اگر کسب و کاری دارید که تازه شروع شده است، به کمک تیزر تبلیغاتی می توانید نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنید.
ویژگی تیزرهای تبلیغاتی ترکیبی چیست؟
تیزر تبلیغاتی ترکیبی جذابیت بسیار زیادی داشته و به دلیل داشتن عناصر انیمیشنی بسیار چشمگیر می باشد. بعلاوه، ترکیب صحنه های واقعی و انیمیشنی، از دیگر نقاط قوت این نوع تیزرهای تبلیغاتی می باشد.
مخاطبان بیشتر جذب کاراکتر کارتونی تیزر تلفیقی شده و تماشای آن را به مطالعه متن های طولانی ترجیح می دهند. گذشته از آن، با ساخت تیزر رئال- انیمیشن می توان تا حدودی در هزینه ها صرفه جویی نمود. در تیزرهای تلفیقی، به جای استفاده از جلوه های ویژه می توان از شخصیت ها و صحنه های کارتونی استفاده کرد. همچنین، برای ساخت تیزرهای رئال از بازیگران تبلیغاتی استفاده می شود که خود، هزینه جداگانه به دنبال خواهد داشت.
اما با ساخت تیزر تلفیقی، می توان تعداد بازیگران را کاهش داد و به جای آن، از شخصیت های انیمیشنی استفاده کرد.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، ساخت تیزر تبلیغاتی ترکیبی به دلیل وجود شخصیت های انیمیشنی، به شهرت بیشتر یک برند کمک بسیاری می کند. این نوع تیزر می تواند تاثیرگذاریِ بیشتری نسبت به تیزرهای رئال داشته باشد و مخاطبان زیادی را به تماشای تیزر ترغیب کند. البته برای ساخت تیزر تلفیقی باید خلاقیت زیادی بکار برد.
تجهیزات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی یا ترکیبی
برای ساخت تیزر تلفیقی، داشتن تجهیزاتی که برای ساخت تیزر رئال و انیمیشنی نیاز است، ضروری می باشد.
- لوازم فیلمبرداری و نورپردازی
- دوربین عکاسی
- سه پایه دوربین
- نرم افزارهای ساخت و تدوین انیمیشن
- Adobe After Effects
- Adobe Premiere
- Photoshop
- Illustrator
- May
این تجهیزات و نرم افزارهای انیمیشن سازی برای ساخت تیزرهای تلفیقی لازم است.
ادیوس و سینما فوردی در ساخت تیزرهای رئال- انیمیشن به وفور به کار می روند. البته چیزی که از تجهیزات مهمتر است، مهارت، خلاقیت و ایده های کارگردان تیزر تلفیقی است. در شرایطی که کارگردان، تجهیزات بهروز و مدرنی داشته باشد، اما نتواند از آنها به خوبی استفاده کند، تیزر در انتقال پیام به مخاطبان موفق نخواهد بود.
علاوه بر این، در ساخت تیزر تبلیغاتی تلفیقی، ایجاد کاراکترهای منحصربفرد انیمیشنی بسیار اهمیت دارد. اگر کاراکتر تکراری باشد یا بیان آن، تقلیدی از بیان دیگر شخصیت های انیمیشنی باشد، تیزر نمی تواند در ذهن مخاطبان ماندگار شود.
استوری برد در ساخت تیزر تبلیغاتی ترکیبی
مراحل ساخت تیزر تلفیقی یا ترکیبی
برای ساخت یک تیزر تلفیقی، ابتدا باید سناریوی مناسبی نگارش شود. سازنده می تواند از کارگردانان حرفه ای کمک گرفته و ایده پردازی سناریوی خود را به آنها واگذار کند. البته برای نگارش سناریو باید به جامعه هدف نیز توجه نمود. انتخاب تم و موضوع تیزر باید با توجه به نوع و سن مخاطب انجام شود. همچنین، بهتر است که در هنگام نگارش سناریو، تمام جزئیات لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی، در سناریو قید شود. پس از تعیین داستان سناریو، بازیگران و لوکیشن های فیلمبرداری مشخص می شوند. سپس، تجهیزات لازم برای فیلمبرداری، نورپردازی و صدابرداری مهیا می شود تا ضبط سکانس ها آغاز شود.
در شرایطی که استفاده از پرده سبز در فضای فیلمبرداری لازم است، باید هماهنگی های لازم صورت پذیرد. پس از اینکه فیلمبرداری تمام صحنه ها به پایان رسید، سازندگان با طراحی یک استوری برد مختصر، عناصر انیمیشنی را نیز برای تیزر خود تولید می کنند. در مرحله تدوین، سازندگان به کمک نرم افزارهای مخصوص طراحی، افکت های صوتی و تصویری لازم را به تیزر اضافه می نمایند. گاهی با ساخت یک موسیقی جدید برای تیزر، می توان آن را به تیزری منحصربفرد تبدیل کرد.
تعرفه ساخت تیزر تبلیغاتی ترکیبی
قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی ترکیبی بستگی به عوامل زیادی دارد که برای تعرفه دقیق تر میتوانید با ما تماس بگیرید 09915531675 .
نمونه کار تیزر تبلیغاتی ترکیبی
برای مشاهده نمونه کار های ساخت تیزر تبلیغاتی ما به کانال آپارات ما مراجعه کنید . لینک کانال آپارات
خدمات ساخت تیزر ترکیبی اصفهان
در نهایت شایان ذکر است که طراحی و اجرای تیزر تبلیغاتی ترکیبی نیازمند آشنایی با اصول کار، داشتن تخصص، خلاقیت، دانش بهروز و دسترسی به بهترین تجهیزات است.
به همین دلیل تنها تبلیغی موفق خواهد بود که بهصورت اصولی برنامهریزی و اجرا شده باشد و این کار تنها از تیمی ماهر و باتجربه برمیآید. همچنین حتی اگر با وجود اطلاع از تفاوتها نمیتوانید گزینه مناسب کسبوکار خود را بهآسانی انتخاب کنید، میتوانید با مشاورین و متخصصین آژانس تبلیغاتی دیجیتارگتینگ در خصوص انتخاب بهترین نوع تبلیغ و حتی برای کمک در ساخت آن با شماره 09915531675 تماس بگیرید.