دغدغه فروشگاه های آنلاین پست بهتره یا تیپاکس؟اگر شما یک فروشگاه اینترنتی، یا یک پیج فروشگاهی دارید و نمیدانید شرکت پست بهتره است یا تیپاکس و می خواهید بهترین راه ارسال را برای محصولات خود انتخاب کنید ، باید در همین اول راه بدانید که هر یک از این شرکت های پستی ، چه در بحث دولتی و یا خصوصی دارای خوبی و بدی هایی هستند. در این مطلب از سایت دیجیتارگتینگ لازم دیدیم به تفاوت شرکت های پستی بپردازیم. پس اگر قصد دارید از این ویژگی ها آگاه شوید  در ادامه با ما همراه باشید

تیپاکس

شرکت تیپاکس اولین شرکت خصوصی پست بین‌ المللی و داخلی در کشورمان می‌باشد، که دارای بیش از 550 شعبه فعال در سراسر کشور می‌باشد.ماموران ماهر و متخصص تیپاکس با اولین تماس تلفنی در اسرع وقت به محل فرستنده مراجعه و محمولات را از فرستنده دریافت می‌کنند، و آنها را با نهایت دقت و مطابق با استانداردها و ضوابط خاص شرکت بسته‌بندی می‌کنند و در کمترین زمان ممکن به گیرنده در محل می‌دهند(البته این گفته شرکت تیپاکس است  و در همه اوقات این طور نیست  که با اولین تماس شما خیلی سریع بیان محصول شما رو تحویل بگیرن)

مزیت‌های ارسال مرسولات با تیپاکس

یکی از مزیت‌های ارسال به صورت تیپاکس این است که کلیه مرسولات دارای پوشش بیمه‌ ای می‌باشند و مشتری با خیالی راحت می‌تواند آنها را به دست ماموران بسپارد و در صورت هرگونه آسیب از طرف شرکت تعویض می‌شوند.بهتر است بدانیم که دریافت هزینه ارسال بنا به درخواست مشتری به دو صورت نقدی و یا پسکرایه می‌باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های این روش ارسال این است که در تمام مدت مشتری می‌تواند پیگیری مرسولات تیپاکس را با مراجعه اینترنتی یا تماس‌های تلفنی با اپراتورها دنبال کند.

همچنین از دیگر مزیت‌های آن این است که ارسال محمولات به مناطق دور افتاده که فاقد شعبه تیپاکس هستند نیز امکان‌پذیر می‌باشد، که این امر در صورتی امکانپذیر است که هزینه سرویس آن از سوی مشتری تامین شود و مشتری می‌تواند با پیگیری تیپاکس در روند نحوه ارسال محمولات خود قرار گیرد.از دیگر مزیت‌های مهم و قابل توجه این نحوه ارسال این است که خدمات این شرکت شامل ایجاد سرویس‌های اختصاصی جهت ارسال محمولات کارخانجات و شرکت‌ها نیز می‌باشد.

هزینه تیپاکس از باربری و پست پیشتاز خیلی بیشتره

پست پیشتاز

پست پیشتاز سریع‌ترین سرویس پستی حال حاضر در ایران است که در کوتاه‌ترین بازه زمانی از حداقل 24 الی نهایتاً 48 ساعت،(البته این گفته خود شرکت پسته و مطمئناً تمام بسته هارو در این بازه زمانی نمیرسوند) به ارسال کالا و نامه‌های شما می‌پردازد.این سرویس امکان پست خارجی را نیز فراهم آورده و شخص می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتیجه دلخواه خود را به دست آورد.

پست بهتره یا تیپاکس

تفاوت اصلی پست با تیپاکس

  • در پست تیپاکس جعبه های کوچک چون ممکنه گم بشه رو اصلا قبول نمیکنند باید حداقل بسته شما اندازه جعبه کفش باشه . ولی در پست های معمولی و پیشتاز هر نوع جعبه ای بسته به وزن استفاده میشود
  • مرسولات پستی را شرکت پست خود بسته بندی می کند ولی تیپاکس فقط برای بسته های ویژه طبق شرایط خودش بسته بندی انجام می دهد و در بقیه موارد بر عهده خود فرستنده است
  • در تیپاکس فرستنده می تواند جنسی رو تحویل داده، و بدون پرداخت هزینه ای، رسید آن را بگیرد و تمام هزینه از گیرنده دریافت شود.
  • تیپاکس در همه شهر ها نمایندگی و ارسال نداره باید قبل از مراجعه به تیپاکس مطمئن بشید مقصد شما رو پشتیبانی می کنند.
  • تیپاکس به محل شما مراجعه میکنه و بسته (های) ارسالی شما رو تحویل میگیره و در محل خریدار بهش تحویل میده ! البته در عمل ممکنه مجبور بشید خودتون بسته هاتون رو ببرید دفتر تیپاکس تحویل بدید. ولی پست هیچ وقت به محل شما مراجعه نمیکند و خودتون باید بسته را برای پست ببرید

 

سیستم پرداخت در محلCOD

سیستم پرداخت در محل (یا همان (COD) به سرویسی اطلاق می گردد که خریدار، وجه کالای سفارشی خود را در هنگام تحویل آن پرداخت می نماید)روشی که در آن مشتری خیلی راحت تر به ما اعتماد میکنه  و فروش ما افزایش پیدا می‌کند.

ولی چرا اکثر فروشگاه ها از این سیستم استفاده نمی کنند…..؟

معایب پرداخت در محل 

در کنار مزیت‌ها و کاربردهایی که این روش پرداخت دارد، می‌تواند برای فروشندگان ریسک نیز به همراه داشته باشد. 

  • . یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌ها، سقف مبلغی است که برای پرداخت در محل تعیین می‌شود. این محدودیت می‌تواند روی مبلغ هر بسته اعمال شود یا یک مبلغ حداکثری برای هر روز در نظر گرفته شود(برای مثال شما حداقل در روز باید پانصد هزار تومان محصول با این سیستم ارسال کنید تا این سیستم برای شما فعال بماند)
  • امکان دارد خریدار به هر دلیلی از گرفتن بسته خودداری کرده و بسته را مرجوع کند. در این صورت اگر تعداد سفارش‌های مرجوعی افزایش یابد فروشنده مجبور خواهد بود زیان ناشی از هزینه‌های پستی را به عهده بگیرد. 

  • در روش پرداخت در محل، رسیدن مبلغ سفارش به دست فروشنده، زمان‌بر بوده و با تاخیر همراه است که این موضوع به کسب و کار ضرر می‌رساند و به‌ویژه باعث افت کیفیت خدمات برای مشتری خواهدشد. 

  • فروشنده باید سود 5 الی 10 درصدی به شرکت‌های واسط پستی پرداخت کند؛ این هزینه و کارمزد به قیمت تمام شده محصول اضافه می‌شود و قدرت فروشنده برای در نظر گرفتن قیمت‌های رقابتی، پایین می‌آید. 

  • در محصولاتی که با این سیستم برای مشتری ارسال می شود نرخ برگشت زدن محصول بالاتر است چون مشتری هیچ هزینه ای برای دریافت محصول پرداخت نکرد  

درصورتی که برندتان هنوز آن‌قدرها شناخته‌شده نیست، می‌توانید با استفاده از روش پرداخت در محل اعتماد مشتریان به کسب‌وکارتان را افزایش دهید .

جمع بندی

طبق تجربه‌ای که ما داشته ایم  شرکت پست و تیپاکس در هر نقطه از کشور  متفاوت عمل می کنند مثلاً شرکت تیپاکس بسته هایی  که از تهران به اصفهان ارسال میشود را خیلی سریع به دست مشتری میرساند  ولی بسته های ارسالی از تهران به استان های شمالی کشور عمدتاً با تاخیر به دست مشتری می رسد   بهترین کار این است که با دو شرکت همکاری داشته باشید و عملکرد آنها را در استان خود برسی کنید و یا از مشتری خود سوال کنید ترجیح می‌دهند  با کدام شرکت پستی محصول برایشان ارسال شود

اگر تجربه استفاده از پست یا تیپاکس را داشته اید در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *