اهمیت و تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی

اهمیت و تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی: موسیقی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی امروزی ما است. البته ناگفته نماند که موسیقی در تمامی ادوار برای تمام اقشار مردم مهم و محترم شمرده می‌شده است. موسیقی می‌تواند تاثیر شگفتی بر روحیات انسان بگذارد به‌طوری‌که می‌تواند همزمان احساساتی چون شادی، غم، علاقه، خشم و … را در افراد بیدار کند.

بیشتر دانشمندان امروزه دریافته‌اند که موسیقی می‌تواند بر تمامی جانداران و حتی گیاهان نیز تاثیرگذار باشد و آزمایش‌های متعددی را نیز در این زمینه انجام داده‌اند. حال که به اهمیت موسیقی پی برده‌ایم می‌دانیم که نمی‌شود از تاثیر موسیقی در موضوعات مهمی چون تبلیغات و برندینگ به‌آسانی گذر کرد.

 تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی

اهمیت و تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی به شدت زیاد است، موزیک یکی از عناصر اساسی و حیاتی در تیزر تبلیغاتی است و تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان این تبلیغات دارد. اهمیت استفاده از موزیک در تبلیغات از دو جهت قابل بررسی است:

  1. تاثیر موزیک بر روی انگیزه و احساسات مخاطبان
  2. ایجاد حافظه‌های شناختی و ارتباطی برای برند و تبلیغات

موزیک به عنوان یک عنصر انگیزشی در تبلیغات عمل می‌کند. موسیقی قادر است احساسات و انگیزه‌های مختلف را در افراد برانگیزد و این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تماشاگران و مخاطبان تبلیغات داشته باشد. از طریق استفاده از موزیک، تبلیغات می‌تواند احساسات مثبتی را مانند شادی، انرژی و هیجان به مخاطبان القا کند و این امر می‌تواند باعث ترغیب آنها به انجام یک عمل خاص یا خرید یک محصول خاص شود. همچنین، موزیک می‌تواند تبلیغات را جذاب‌تر و مهیج‌تر کند و این امر می‌تواند باعث جلب توجه مخاطبان و افزایش اثربخشی تبلیغات شود.
همچنین، موزیک می‌تواند حافظه‌های شناختی و ارتباطی برای برند و تبلیغات ایجاد کند. انتخاب موزیک مناسب می‌تواند باعث ایجاد یک ارتباط عمیق و ماندگار بین برند و مشتریان پتنسیلی شود. افراد ممکن است به خاطر موزیکی که در یک تبلیغ شنیده‌اند، به یاد برند و محصول مرتبط بیفتند و این امر می‌تواند باعث افزایش شناخت و اعتبار برای برند شود. به علاوه، موزیک می‌تواند حافظه‌های شناختی برای تبلیغات ایجاد کند و این امر می‌تواند باعث افزایش اثربخشی و موفقیت تبلیغاتی شود.

 

اهمیت و تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی

 

چرا موسیقی در تبلیغات بسیار مهم است؟

برای اکثر مردم، موسیقی بخشی ضروری از زندگی روزمره است. اگرچه افراد ممکن است تفاوت سلیقۀ موسیقایی داشته باشند، اما موسیقی این توانایی را دارد که آن‌ها را با هم پیوند دهد. موسیقی می‌تواند مانند بو، حافظه را تحریک کند و به ایجاد یک ارتباط عاطفی متمایز کمک کند.

فیلم مورد علاقۀ خود را به یاد بیاورید و به لحظۀ مرگ قهرمان داستان فکر کنید؛ چه احساسی داشتید؟ آیا آهنگ آن صحنه را به خاطر دارید؟ شاید. آیا اگر موسیقی پخش نمی‌شد، همین احساس را داشتید؟ احتمالاً نه. موسیقی چیزی است که باعث می‌شود احساسات خاصی را تجربه کنید، و همین درمورد تبلیغات نیز صادق است.

فرقی نمی‌کند که در کدام بستر تبلیغاتی (تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات فیس‌بوک و…)، تبلیغ خود را نمایش می‌دهید، موسیقی مخاطب شما را به فضایی می‌برد که سکوت در انجام آن ناکام است. موسیقی پویا است و همین، به ایجاد و حفظ رابطه میان برندها و مشتریانشان کمک می‌کند. وجود موسیقی در تبلیغات، مزیت‌های مختلفی دارد که سبب ارتقای تبلیغات شما می‌شود.

مزیت موسیقی

۱) موسیقی بر حافظه تأثیر می‌گذارد و باعث به‌یادماندنی‌شدن تبلیغات می‌شود

تصور کنید رادیو را روشن می‌کنید و اولین آهنگی که می‌شنوید خاطره‌ای از دوران کودکی، اولین عشق یا یک جشن عالی را برایتان زنده می‌کند. موسیقی از نظر علمی با حافظه مرتبط است، و از طریق تداعی شما را به لحظه‌ای باز می‌گرداند که به آهنگ گوش می‌داده‌اید. دلیل این تداعی آن است که حافظۀ شنیداری بلند‌مدت است و وقتی با نشانه‌های بصری همراه می‌شود، خاطره‌انگیزتر خواهد شد. این یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باعث می‌شود تبلیغ‌کنندگان زمان و انرژی زیادی را صرف انتخاب آهنگ برای تبلیغات خود ‌کنند.

انتخاب موفقیت‌آمیز موسیقی در تبلیغات، ناخودآگاه مخاطبان را تشویق می‌کند تا هنگام شنیدن آهنگ، حتی بدون تصویر، به برند فکر کنند. موسیقی جذاب در یک آگهی تبلیغاتی، می‌تواند آن را برای سال‌ها به‌یادماندنی کند. تبلیغ‌کنندگان در آگهی‌های خود، از آهنگ‌های خاطره‌انگیز و پرطرف‌دار استفاده می‌کنند تا مخاطبان خود به‌ویژه‌ جوان‌ترها را جذب کنند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق جوان‌ها مجذوب خوانندگان معروف جریان اصلی می‌شوند. به‌طور مثال، در ایام کریسمس، برندها تعداد زیادی از جینگل‌های کریسمس را در تبلیغات خود استفاده می‌کنند. کوکا کولا یکی از این برندهاست.

موسیقی بر حافظه تأثیر می‌گذارد و باعث به‌یادماندنی‌شدن تبلیغات می‌شود

 

۲) موسیقی می‌تواند طیف گوناگونی از احساسات را برانگیزد

دانشمندان نشان داده‌اند که پردازش موسیقی در ذهن انسان، در همان قسمت‌هایی از مغز صورت می‌گیرد که برای حافظه و احساسات استفاده می‌‌شود. به همین دلیل است که شنیدن یک آهنگ یا نت خاص می‌تواند احساس خاصی در ما ایجاد کند. یکی از دلایل علاقۀ تبلیغ‌کنندگان به استفاده از موسیقی در تبلیغات این است که موسیقی توانایی برانگیختن طیف وسیعی از احساسات را دارد. مغز انسان به‌طور طبیعی انواع خاصی از موسیقی را با یک شیء، یک مکان یا یک شخص مرتبط می‌کند. تبلیغ‌کنندگان، در آگهی‌های خود از یک قطعه موسیقی جذاب استفاده می‌کنند تا مخاطبان را وادار کنند آن موسیقی را با آن برند مرتبط کنند.

آیا آهنگ خاصی وجود دارد که باعث می‌شود بلند شوید و برقصید؟ آیا آهنگی وجود دارد که در حالت متفکرانه به آن گوش دهید؟ یا آهنگی که به‌وقت غمگینی، شما را آرام کند؟ موسیقی مورد استفاده در تبلیغات عطری که ادعا می‌کند اعتماد‌به‌نفس شما را تقویت می‌کند، با موسیقی در تبلیغات یک موسسۀ خیریۀ کودکان بسیار متفاوت است.

موسیقی در یک ویدئوی بازاریابی، مکمل پیامی است که می‌خواهید منتقل کنید. صدا عنصری مهم است؛ زیرا لحن کلی را تعیین می‌کند. از ترانه‌های معروف گرفته تا برند-آوا‌های اصلی تبلیغات (جینگل) یا اصوات طبیعی، همۀ این‌ها نقشی اساسی در القای احساساتی ایفا می‌کنند که می‌خواهید در مخاطبانتان ایجاد شود.

۳) موسیقی می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد

آیا تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که جینگل‌ها و آهنگ‌های جذاب چقدر این قابلیت را دارند که بخشی از یک برند شوند؟ «با دا با با با» مک‌دونالد یک نمونۀ مهم است. مطمئناً این اصوات پی‌در‌پی هیچ معنای خاصی ندارند، اما به‌محض اینکه کسی آن‌ها را بر زبان می‌آورد، احتمالاً دیگران شعار مک‌دونالد را در ادامه‌اش به یاد خواهند آورد یا تکرار می‌کنند: «I’m lovin’ it» (من آن را دوست دارم). آهنگ مناسب واقعاً می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند.

۴) موسیقی می‌تواند داستان‌سرایی ‌کند

موسیقی در تبلیغات می‌تواند به پیشبرد و اجرای استراتژی داستان‌سرایی کمک قابل‌ توجهی کند. این استراتژی در بسیاری از تبلیغات امروزی رایج است. یک تبلیغ خوب از قدرت داستان‌سرایی برای برانگیختن احساسات، ایجاد ارتباط و موارد دیگر استفاده می‌کند. موسیقی این توانایی را دارد که داستانی درمورد برند شما و پیام‌های آن به مخاطب بگوید. موسیقی به بینندگان القا می‌کند که صحنه‌های مهم کدام‌اند و چه عواطفی را باید احساس کنند.

موسیقی در تبلیغات، لحن داستان را به‌خوبی درمی‌آورد. لحن یکی از اصلی‌ترین عناصر یک داستان خوب است. وقتی آهنگی را به تبلیغات خود اضافه می‌کنید، باید با فضای تبلیغ هماهنگ باشد. به همین دلیل است که هرگز یک آهنگ غمگین را در یک آگهی تبلیغاتی برند فست‌فود یا یک آهنگ شاد را در آگهی یک بیمارستان نمی‌شنوید.

۵) موسیقی خوب، تبلیغ را سرگرم‌کننده می‌کند

تبلیغات ویدئویی باید جذاب باشند تا امکان بازگشت سرمایه را فراهم کنند و موسیقی در تبلیغات چیزی است که آن را جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند. محتوای جذاب، توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌کند و احتمال به‌اشتراک‌گذاری آن بیشتر است. بدین‌ ترتیب، به شما امکان می‌دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و درنتیجه فروش کلی خود را افزایش دهید.

۶) موسیقی مناسب به انتقال پیام تبلیغ کمک می‌کند

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، توانایی موسیقی برای برانگیختن احساسات و الهام‌بخشی فوق‌العاده است، از انگیزه‌دادن به شما برای انجام بهتر یک کار گرفته تا موضع‌گیری در برابر چیزی، موسیقی یک کاتالیزور برای تغییر و اقدام است. به همین دلیل، در آگهی‌هایی که می‌خواهند موضوع خاصی را تبلیغ یا حمایت کنند یا موضعی بگیرند، از موسیقی برای کمک به انتقال پیام استفاده می‌کنند. در راستای اهداف برند، همراه با موسیقی الهام‌بخش، می‌توان افراد را تشویق کرد که دست به اقدام بزنند و ناخواسته شروع به صحبت درمورد برند کنند.

یکی از تبلیغاتی که بسیار درمورد آن صحبت شده است، تبلیغ #LikeAGirl (مثل یک دختر) Always است. هدف از این تبلیغ، ازبین‌بردن کلیشه‌های رایج علیه زنان بود و می‌گفت که انجام کارها «مثل یک دختر» بر ارزش زن تأثیر می‌گذارد. درعوض، Always این گفتۀ تحقیرآمیز را در راستای توانمندسازی زنان تغییر داد و گفت هیچ اشکالی در خودبودن وجود ندارد.

پیام این تبلیغ به‌خودی‌خود قدرتمند بود، اما موسیقی پشت آن موجی از احساسات را به آن تزریق می‌کرد که مردم را به موضع‌گیری و استفاده از هشتگ Always (LikeAGirl#) سوق داد. موسیقی در ابتدا ملایم و مینیمال است، اما در ادامه، آهنگ شروع به نواختن یک سمفونی زیبا می‌کند و به یک ملودی الهام‌بخش تبدیل می‌شود که فضای خالی بین صحبت‌های افراد را پر می‌کند، بدون اینکه بر آن چیره شود.

۷) موسیقی می‌تواند تشویق به اقدام ‌کند

تمام هدف شما از تبلیغات این است که جمعیت هدف را وادار به انجام کاری کنید: بازدید از سایت شما، ثبت‌نام در لیست ایمیل، دانلود برنامه یا سفارش محصول موردنظرتان. باور کنید یا نه، موسیقی می‌تواند افراد را تشویق کند تا اقدام مدنظر شما را انجام دهند.

شاید عجیب به نظر برسد، اما به سایر جنبه‌های زندگی فکر کنید. سرود ملی می‌تواند مردم را تشویق کند تا از جای خود برخیزند. لالایی، بچه را به خواب ترغیب می‌کند. هنگام ورزش در باشگاه، موسیقی شما را ترغیب می‌کند تا به خود فشار بیاورید و اندکی بیشتر استقامت کنید. موسیقی‌ای که برای تبلیغات خود انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند مخاطبان را تشویق کند تا اقدام مدنظر شما را انجام دهند و سود کسب‌وکارتان را افزایش دهند.

۸) موسیقی به هدف‌گیری مؤثر تبلیغ و افزایش فروش شما کمک می‌کند

موسیقی در تبلیغات می‌تواند به هدف‌گیری مخاطبان کمک کند. مخاطب هدف شما احتمالاً ژانر خاصی از موسیقی را دوست دارد. استفاده از آهنگی در آن سبک، به شما کمک می‌کند توجه مخاطبان هدف را جلب کنید و فروش خود را افزایش دهید. به همین دلیل است که در آگهی‌های تبلیغاتی برای مخاطبان جوان‌تر، موسیقی‌ الکترونیکی را می‌شنوید و برای مخاطبان بالغ‌تر، موسیقی سنتی‌تر و ملایم‌تر.

۹) موسیقی اعتبار برند را از طریق هنرمندان معتبر افزایش می‌دهد

استفاده از موسیقی هنرمندان مشهور، اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد، این مسئله از آنجا ناشی می‌شود که یک موزیسین معروف حق استفاده از موسیقی خود را به تبلیغات شما داده است، که خود به مخاطبان و به‌ویژه طرف‌داران آن هنرمند، این امنیت را می‌دهد که محصول و خدمت شما قابل‌ اعتماد است.

 

اهمیت و تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی

 

چگونه می‌توان از موسیقی در تبلیغات استفاده کرد؟ 

تار و پود موسیقی و تبلیغات در هم تنیده است، اما نمی‌توان هر آهنگی را برای یک آگهی انتخاب کرد و به ماندگاری آن امیدوار بود. تعداد کمی از کمپین‌های تبلیغاتی «به‌یاد‌ماندنی» می‌شوند؛ زیرا بینندگان بیشترِ تبلیغ‌ها را به‌محض دیدن فراموش می‌‌کنند.

۷ نکتۀ مهم برای استفاده از موسیقی در تبلیغات

۱) موسیقی‌ای را انتخاب کنید که تصویر برند را تقویت کند

موسیقی مورد استفاده در تبلیغات باید با درنظرگرفتن تصویر برند انتخاب شود. به این دلیل که مخاطبان، آن موسیقی را با نام تجاری شما مرتبط می‌کنند. بنابراین، مطمئن شوید که موسیقی انتخابی همیشه مناسب است و با مخاطب و برند شما همسوست. این امر فقط روی کمپین بازاریابی فعلی شما یا محصولی خاص تأثیر نمی‌گذارد، بلکه تصویر و درک کلی از برند شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شورلت می‌خواست نام تجاری خود را مقاوم و مستحکم تعریف کند. هدف کمپین‌ بازاریابی شورلت، ایجاد این دیدگاه بود که نه‌تنها وانت‌بارهایش مقاوم و مستحکم‌اند، بلکه افرادی که آن‌ها را می‌رانند نیز چنین‌ هستند. این برند، باب سیگر (Bob Seger) خواننده، ترانه‌سرا و نوازندۀ موسیقی راک آمریکایی را برای حضور در آگهی‌های تبلیغاتی خود دعوت کرد. این کمپین به‌قدری موفقیت‌آمیز بود که تا سال‌ها بعد آهنگ «Like a Rock» باب سیگر با برند شورلت گره خورده بود.

۲) موسیقی را با برند خود تلفیق کنید

یک برند می‌خواهد تصویری واحد و یکپارچه داشته باشد تا بتواند به مخاطبان خود بفروشد. به همین دلیل، ضروری است که تمام جزئیات تصویر برند، ازجمله موسیقی آن، دقیق باشد. موسیقی در تبلیغات، باید نمادی از برند باشد و به همین دلیل، باید با برند تلفیق شود.

تبلیغ سال ۲۰۱۴ آئودی برای هاچ‌بک اسپرت RS3 را در نظر بگیرید. آئودی به‌عنوان یک شرکت خودروسازی لوکس شناخته می‌شود و همیشه سعی می‌کند محدودیت‌های فناوری را در جدیدترین مدل‌های خود از میان بردارد. این آگهی تبلیغاتی خاص، نگاهی تکنولوژیک‌تر و درعین‌حال پیچیده‌تر به خودروی جدید دارد، اما دارای ارکستری پرطنین از جلوه‌های صوتی و موسیقی کلاسیک است که حسی حماسی و آینده‌نگرانه به آئودی می‌بخشد.

۳) موسیقی‌ای را انتخاب کنید که احساسات را برانگیزد

موسیقی ذاتاً قدرت برانگیختن احساسات را دارد. با درنظرگرفتن این موضوع، ابتدا احساساتی را که تبلیغ شما سعی در انتقال آن دارد درک کنید. سپس، مطمئن شوید که موسیقی انتخابی شما از آن پشتیبانی می‌کند. مخاطبان شما چه کسانی هستند و می‌خواهید پس از تماشای تبلیغاتتان چه احساسی در آن‌ها برانگیخته شود؟ پیامی که می‌خواهید برسانید چیست؟ انتخاب آهنگی که با پیام شما همخوانی ندارد، بر عملکرد ویدئوهای بازاریابی شما تأثیر منفی می‌گذارد.

اگر پیام شما برای سرگرم‌کردن یا ایجاد هیجان حول یک رویداد باشد، موسیقی انتخابی شما به ‌احتمال زیاد شادتر خواهد بود. اگر ویدئوی شما آموزنده است، به‌طور مثال یک ابتکار، محصول یا خدمت جدید کسب‌وکارتان را معرفی می‌کند، ممکن است موسیقی شما ملایم‌تر و زیرپوستی‌تر باشد.

۴) با کمک موسیقی داستان‌سرایی کنید

همان‌طور که گفتیم، داستان بخش مهمی از هر تبلیغ به‌یاد‌ماندنی است. داستان‌ها مردم را ترغیب به تماشا می‌کنند و گهگاه، آن‌ها را برای دیدن ادامۀ کار به هیجان می‌‌آورند. اما تنها در ۳۰ ثانیه چگونه می‌توان داستان گفت؟ انجام مؤثر این کار برای برندها یک چالش است. به این فکر کنید که در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی چگونه از موسیقی برای ایجاد و برانگیختن یک احساس خاص، به‌ویژه در فیلم‌های ترسناک استفاده می‌شود. به همین ترتیب، موسیقی‌ای که برای تبلیغات خود انتخاب می‌کنید باید با محتوای آگهی مرتبط باشد تا بتواند داستانی منسجم را روایت کند.

فرض کنید برند شما تولیدکنندۀ مواد شوینده است و آگهی شما داستان کودکی را روایت می‌کند که اسباب‌بازی خود را در تلی از خاک رها کرده و می‌ترسد که اسباب‌بازی‌اش دور انداخته شود. می‌توانید:

  • از موسیقی بازیگوشانه برای شروع استفاده کنید؛
  • موسیقی غم‌انگیز برای وقتی که اسباب‌بازی در خاک رها شده؛
  • موسیقی با لحن تهدیدآمیز برای هنگامی که مادر اسباب‌بازی را پیدا کرده و به دورانداختن آن فکر می‌کند؛
  • حالا مواد شویندۀ شما می‌تواند به داد کودک برسد و کثیفی‌ها و میکروب‌های اسباب‌بازی‌اش را نابود کند. در اینجا، هم‌زمان با معرفی محصول شما، موسیقی افشاگرانه و سرورآمیزی پخش می‌شود.

البته، همۀ این‌ها با ظرافت همراه خواهد بود و در پس‌زمینۀ داستانی که از طریق بازیگری و تصویر روایت می‌شود، نقش خود را ایفا می‌کند. الحان مختلف موسیقی، به تنظیم لحن داستان در مراحل مختلف کمک می‌کند و تأثیرات مثبتی را در ارتباط با محصول شما به‌جای می‌گذارد.

۵) موسیقی‌ای را انتخاب کنید که دعوت‌کنندۀ یک اقدام باشد

همان‌طور که گفتیم، آهنگ مناسب می‌تواند مخاطبان زیادی را تحت‌تأثیر قرار دهد تا اقدام دلخواه شما را انجام دهند. ازآنجایی‌که تبلیغات عموماً یک «فراخوان به اقدام» است، می‌توانید از موسیقی برای دعوت افراد به بررسی پیشنهاد، خرید محصولات یا خدماتتان استفاده کنید.

۶) موسیقی سرعت فیلم را تنظیم می‌کند

ضرباهنگ و سرعت یک آهنگ، تعیین‌کنندۀ سرعت شات‌های ویدئو است. سرعت موسیقی باید با احساسات و پیامی که می‌خواهید به تصویر بکشید، تناسب داشته باشد:

  • موسیقی آهسته به تعلیق ماجرا می‌افزاید و مخاطب را به فکر وا می‌دارد. در این حالت، شات‌ها معمولاً طولانی‌تر و موسیقی دراماتیک‌تر و ریتم آهسته‌تر است.
  • موسیقی خنثی، زمینه را برای یک راوی یا مصاحبه فراهم می‌کند. این موسیقی به‌عنوان یک تقویت‌کننده عمل می‌کند و لزوماً احساساتی را که آهنگ‌های آهسته یا سریع برمی‌انگیزند، ایجاد نمی‌کند.
  • موسیقی سریع شبیه موسیقی آهسته است؛ به این معنا که ویدئو را دراماتیک می‌کند و می‌تواند هیجان یا تعلیق ایجاد کند.

۷) موسیقی در تبلیغات، باید صدای پس‌زمینه باشد، نه عامل حواس‌پرتی

موسیقی در تبلیغات و بازاریابی ویدئویی، بیشتر به‌عنوان پس‌زمینه عمل می‌کند. هدف موسیقی حمایت از پیام تبلیغات شماست نه پوشاندن آن. مطمئن شوید که آهنگ انتخابی‌تان حواس بیننده را پرت نمی‌کند یا خیلی بلند نیست. با‌این‌حال، در برخی مواقع ترانه به‌جای راوی، داستان را نقل می‌کند. در این حالت، موسیقی در پیش‌زمینه و مرکز خواهد بود.

برندینگ صدا: نقش بی‌بدیل موسیقی در تبلیغات بین‌المللی

جالب‌توجه‌ترین خصوصیت برندینگ صدا این است که می‌توان آن را به‌آسانی در سطح بین‌المللی انجام داد، همان‌طور که همه می‌دانیم موسیقی و هنر زبان همگانی است و ما به‌وسیله آن می‌توانیم مقصود خود را حتی به کسانی که همزبان ما نیستند نیز منتقل کنیم. بیش از ۹۰ درصد تبلیغات تلویزیونی دارای موسیقی هستند و شما با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که اکثر مردم به تبلیغات موزیکال بیشتر از تبلیغات ساده توجه می‌کنند و حتی گاهی آن تبلیغات را از حفظ هستند و با شروع تبلیغ تا انتهای پخش، موسیقی آن را با خود زمزمه می‌کنند، یا خودتان نیز قطعا قطعات موسیقی زیادی از تبلیغات یک برند را در گوشه‌ ذهن خود دارید که قدمت برخی از آنها به کودکی شما بازمی‌گردد، ولی هنوز با یادآوری و مرور آنها لبخند رضایت بر لبتان می‌نشیند.

کلام آخر

اهمیت و تاثیر موزیک در تیزر تبلیغاتی: تبلیغات و برندینگ از مهم‌ترین اصول کسب‌وکار به شمار می‌روند تا جایی که سال‌هاست موسساتی فقط در زمینه برندسازی و معرفی کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند و درآمد قابل‌توجهی از این حرفه کسب می‌کنند، بنابراین اهمیت این موضوع که موسیقی به‌جز مقوله‌ تفریحاتی می‌تواند تا چه اندازه برای معاش امروزه‌ ما مهم و حیاتی شمرده شود بر کسی پوشیده نیست.

وجود موسیقی در تبلیغات مهم است، اما انتخاب و استفادۀ مناسب از موسیقی، از آن هم مهم‌تر است. بازاریابان باید پیام تبلیغات خود را به‌خوبی درک کنند و موسیقی‌ای متناسب با پیام خود برگزینند. مطمئن شوید که ریتم آهنگ و تصاویر تبلیغات همگام‌اند. نماهای موجود در آگهی و ضرباهنگ باید متوازن باشند تا حس سیالیت را ایجاد کنند.

پس از مطالعۀ این مطلب، شاید درک بهتری از اهمیت موسیقی در تبلیغات به دست آورده باشید. اگر دربارۀ بهترین موسیقی برای تبلیغات خود شک دارید، میتوانید با مشاورین و متخصصین آژانس تبلیغاتی دیجیتارگتینگ در خصوص انتخاب بهترین نوع تبلیغ و موزیک، و حتی برای کمک در ساخت آن با شماره 09915531675 تماس بگیرید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *