بهترین ایده تولید محتوا برای کافه رستوران در ادامه مشاهده خواهید کرد:
از بلاگرها برای تولید محتوا برای کافه رستوران خود استفاده کنید
بهترین روش برای انتشار اطلاعات در مورد رستوران خود، جذب افراد معروف و حضور در شبکههای اجتماعی است. افراد معروف در شبکههای اجتماعی، اغلب وبلاگرها، افرادی هستند که دنبالکنندگان زیادی دارند. یک عکس یا پست در حساب آنها میتواند باعث جذب صدها نفر برای بازدید از رستوران شود. با دعوت از تعداد زیادی از این افراد معروف، به هزاران کاربر آنلاین کمک میکنید تا رستوران شما را کشف کنند.
شاید فکر کنید که ایده پرداخت وجه به بلاگرها برای تبلیغ شما خوب نیست، اما واقعا بلاگرها به برخی رستورانها زندگی میبخشند. طرفداران زیادی دارند و اعتماد بالایی از آنها دارند. همکاری با این بلاگرها میتواند باعث افزایش مشتریان شما شود.
نظرات مثبت مشتریان را به اشتراک بگذارید
با اشتراک گذاری نظرات مثبت مهمانان و تشویق مشتریان بعد از تجربه عالی، به آنها بگویید که نظر خود را بنویسند. از اجرای نظرسنجیهای رستوران بیشتر آگاه شوید و عشقی که دریافت میکنید را با دیگران به اشتراک بگذارید تا بخوانند که اهمیت میدهید. تمام توصیفات و نظرات خود را در قسمت “بهترین ها” اینستاگرامتان قرار دهید تا مشتریان بالقوه بتوانند بازخوردهای مثبت دیگران را مشاهده کنند.
در مکانهایی غیراز رستوران از غذاهای خود عکس بگیرید و اشتراک بگذارید
با اینکه به عنوان یک نماینده از صنعت رستورانداری شناخته میشوید، اما طرفداران شما علاقهمندند شما را در محیط غیر از رستوران هم ببینند. از غذاهایتان در خارج از رستوران عکس برداری کنید تا نشان دهید غذاهایتان حتی در هرجایی بینظیر هستند.
به اشتراک گذاشتن داستانهای رستوران
هر رستورانی دارای داستانهای خاص و جالبی است که ممکن است مشتریانش از آنها آگاه نباشند. به اشتراک گذاشتن این داستانها، میتواند رابطه بین مشتریان و رستوران را تقویت کند و آنها را به محیط دوستانهتر و صمیمیتری وارد کند. مثلاً میتوان داستان تاریخچه تأسیس رستوران، داستان آشپزان و تیم پخت و پز، یا حتی داستانهای جالب از پشت پرده سرویس دهی را با مشتریان به اشتراک گذاشت. این اقدام میتواند باعث افزایش تعاملات مثبت بین مشتریان و رستوران شود و یک ارتباط عمیق تر و ماندگارتر را ایجاد کند.
برگذاری جشن تولد در رستوران و به اشتراک گذاری لحظات جشن با کاربران فضای مجازی
در ابتدای هر ماه، یک پست ایجاد کنید که به هر کسی که در آن ماه تولد دارد، یک پیشنهاد ویژه ارائه کند. افراد را تشویق کنید تا با پست تعامل داشته باشند، با ارسال یک عنوانی مانند “آیا کسی را میشناسید که در این ماه تولد دارد؟ زیر پست تگ کنید تا از این پیشنهاد آگاه شوند! بعداز برگذاری جشنها در رستوران، لحظات جشن را با کاربران و مشتریان خود از طریق اینستاگرام یا یوتیوپ، یه اشتراک بگذارید.
در اینستاگرام یا یوتیوپ مسابقه برگذار کنید
مسابقه برگزار کنید زیرا بسیاری از افراد به برنده شدن یا امتحان کردن شانسشان در مسابقات علاقه دارند. این میتواند به سادگی به این صورت باشد: چه غذایی را دوست دارید در منوی رستوران ما ببینید؟ گزینهی مورد علاقهتان را انتخاب کنید یا یک انتخاب تصادفی داشته باشید تا هنگامی که منو منتشر شود، برنده کوپن برای آن غذا شوید. یا میتوانید آنها را با یک غذا یا مجموعهای از آیتمها مواجه کنید. مثلا؛ ما میخواهیم یک چیزی با مرغ و پنیر و قارچ بسازیم تا به عنوان غذای ویژهی این ماه منتشر کنیم. شما چه غذایی پیشنهاد میکنید؟ و به بهترین پیشنهاد، یک شام رایگان در رستوران خود هدیه دهید.
با ارسال پیام با مشتریان خود تعامل داشته باشید
یک پیام به مشتریان خود بفرستید؛ شنبه شما چطور گذشت؟ با ارسال پیام نظرات خود را برای ما ارسال کنید! یا میتوانید از این پیام استفاده کنید: اگر یک کارت هدیه 5 میلیون تومانی از (نام رستوران را وارد کنید) ببرید، چه کاری انجام خواهید داد؟ واکنش خود را با ما در پیج اینستاگرام رستوران به اشتراک بگذارید.
با ثبت نظرات مشتریان با ارسال پیام در اینستاگرام میتوانید یک تولید محتوا عالی برای کافه رستوران خود داشته باشید.
آموزشهای آشپزی را در رستوران خود، به اشتراک بگذارید.
در دنیای امروزی که اینترنت و رسانههای اجتماعی بخش اساسی زندگی افراد را تشکیل میدهند، آموزشهای آشپزی یکی از محبوبترین موضوعات است که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند. این آموزشها اغلب به صورت ویدیویی در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام یا یوتیوپ ارسال میشوند و به دلیل جذابیت و سرگرمکنندگیشان، بسیار مورد توجه قرار میگیرند. از آموزشهای تهیه غذاهای سالم و خوشمزه تا ترفندهای آشپزی و تزئین غذاها، هر روز میتوانید محتوای جدیدی را در اینستاگرام پیدا کنید. به همین دلیل، استفاده از این پلتفرم برای به اشتراک گذاشتن آموزشهای آشپزی، یک راه عالی برای جذب توجه مخاطبان و افزایش اعتبار رستوران شما است.
در نظر بگیرید که از سرآشپز خود بخواهید دستورالعملهای مختصری از آشپزی، توصیهها و هکها را به دنبالکنندگانتان ارائه دهد. چیزهای سادهای مانند یادگیری نحوه استفاده از چاقو، مرینیت کردن غذاهای دریایی یا دسرهای مخصوص خود، میتواند این کار را انجام دهد. برای ارائه آموزشهای عملی آشپزی که مطمئناً مردم را به آنچه ارائه میدهید علاقهمند میکند.
یک چالش عکاسی از غذا ایجاد کنید
با برگزاری چالش عکاسی غذا، به دنبال افزایش تواناییهای عکاسی فالوورهای خود باشید. از آنها بخواهید بهترین عکسهای خود از غذاهای رستوران شما را با هشتگ مخصوصی به اشتراک بگذارند. سپس میتوانید نمونههای برتر را در پستهای خود در شبکههای اجتماعی به نمایش بگذارید.
این چالش علاوه بر افزایش تعامل با مشتریان، به شما کمک میکند تا بهترین غذاها و ظاهر آنها را بشناسید و بهبود بخشید. همچنین، این چالش میتواند به شما کمک کند تا بیشتر با سلیقه مشتریان خود آشنا شوید و بهترین راه برای جذب آنها را بیابید.
با استفاده از عکسهایی با کیفیت و جذاب، میتوانید نمایشی شگفتانگیز از غذاهای خود ارائه دهید و مخاطبان خود را جذب کنید. همچنین، با توجه به اینکه اکثر افراد عکسها را قبل از سفارش غذا مشاهده میکنند، این موضوع میتواند تاثیر زیادی در تصمیمگیری آنها داشته باشد.
بنابراین، اگر شما هم صاحب یک رستوران هستید، حتما از این چالش بهره ببرید و تلاش کنید تا با عکاسی حرفهای از غذاهای خود، نظرات و توجههای بیشتری را جلب کنید.